06 May 2012

hanya syurga harapan mereka.


p/s: jagalah hati mereka, kasihilah mereka, balaslah jasa mereka, berbuat baik lah dengan mereka.
jnganlah terase dengan mereka. apa yang difikir mereka hanyalah untuk kebaikan diri kita.
ambil lah berkat dari mereka, semoga segala urusan dipermudahkan Allah. sesungguhnya redha Allah itu terletak pada redha kedua ibubapa kita. hargailah mereka selagi mereka masih ada. bagi yang tiada, doakan lah mereka. sesungguhnya doa anak yang soleh dan solehah itu bisa membawa mereka ke syurga. insyAllah.

tiada istilah terlambat dalam islam. andai esok kiamat, Nabi Muhammad masih menggalakkan kite untuk menanam benih yang ada di tangan. -ustaz don.

insyAllah bila kita ada niat yang baik, Allah akan bantu kita. dengan syarat kena ada usaha sama:)

same2 kite menjadi anak yang soleh dan solehah.^_^ insyAllah.

4 comments:

amiraqramazizi said...

camana nak jadi lelaki soleh dan boleh diharap? =(

miss kasyah said...

berubah ke arah yang lebih baik. there are too many ways. salah satu lapangkan diri dengan tuntutan agama. insyAllah bile kite ade niat yang baik, Allah akan tolong.

just set in your mind- if any people can do the best, u must be the one who can do it better!

tapi niatlah berubah kerana Allah kerana Dialah yang kekal abadi. jangan berubah kerana manusia kerana manusia pasti akan mati atau pergi dari hidup kita suatu hari nanti.

bile kita berubah kerana Allah, kite akan istiqamah, tapi kalau kita berubah kerana manusia, perubahan tu hanya akan tinggal sebagai harapan dan terbiar begitu sahaja.

macam saya cakap, tiada istilah terlambat dalam islam. semua orang inginkan perubahan ke arah yang baik termasuk saya sama. insyAllah awak boleh. :)

amiraqramazizi said...

1. lapangkan diri dengan tuntutan agama
2. berubah dengan niat kerana Allah.

hm..okey..skang ni saye jarang langsung pi kuliah agame ke...and berubah kerana Allah tu yang paling sukar ..sebab pernah dikecewakan wanita .die kate saye tak cukup baik..now saye terganggu baik nanti sebab dia

miss kasyah said...

kalau awk fikir cmtu, sampai bile bile pun awak takkan berubah. yang dah lepas biarkan ia pergi. pandang yang depan. mungkin ade sinar yang menanti. insyAllah Allah sentiasa bersama hambaNya.