10 June 2012

satu ujian dah berakhir:)

alhamdulillah:)

petang semalam berakhirlah sudah final exam penulis.
em komen penulis tentang final exam tahun ke3 sem1.
a word is enough.
TOUGH.

tough tough tough. hurm hanya berharap yang terbaik dengan keputusan nanti.

mengapa tough?

  1. sebab semua subjek baru nak berkenalan. orang kata ta kenal maka ta cinta. macam undang2 y berkaitan dengan tanah, syarikat, ekuiti, pengguna, dan termasuk juga undang2 antarabangsa. (wah ase pelik plop translate :P)
  2. total subject semua 8. (first time asenye hee)
  3. shock sebab ade fail kat midterm huhu:( *salah jawab soklan*
  4. shock lagi mase exam tu sendiri dengan soklan y patotnye ade 6soklan tapi tetibe ade 5soklan:( (ni shock y paling shock la, sb sebelum ni urf dye bukan macam ni huhu)
  5. gap y tak berapa nak ade gap.
sebenarnye semua yang di atas adalah ujian dari Allah.
macam ilmu2 yang baru nak berkenalan, bukankah menuntut ilmu itu adalah satu tuntutan ke atas setiap muslim?قال النبى (ص) طلب العلم فريضة على كل مسلم

dan gagal dalam midterm adalah perkara biasa. bukankah Allah itu maha adil?. penulis pernah naik kerana Allah, kenapa pula penulis nak sedih kiranya penulis jatuh?dalam hidup ni, sedih dan gembira itu adalah satu keadaan yang selari. andai satu sahaja y dirasa, maka tak sempurna lah kan nikmat di dunia?:)

dan yang lain2 tu dengan total subject 8, shock yang segala bagai, itu juga ujian dari Allah, memang kadang-kadang kite rase berat sangat ujian tu, tapi sebenarnye tiada ujian y Allah berikan kecuali yang mampu dijalani oleh hambaNya sahaja. penulis pernah berkata,it does not matter when we are tested because the tests itself are common in this world, but it is a matter on how we deal with it because it shows our intelligence and reflect our characteristic.

there is no easy way to gain the success.
Allah would never take something away from you without the intention of replacing it with something much better.

semua ujian yang dilalui itu hanyalah satu halangan kecil yang Allah bagi sebelum kita mendapat yang terbaik.
insyAllah kan?
insyAllah bile ade usaha, adelah kejayaan:)
same2 kite bertawakkal dan mendoakan kejayaan sahabat2 kita yang lain.

dan kepada kawan2 yang lain yang bakal menduduki final exam di lain2 universiti such as uitm, ukm, kuis, uum etc, selamat maju jaya hendaknye!:)

last but not least,

No comments: